Munkemose FAQ2019-04-08T08:26:49+00:00

Munkemose Park 

FAQ / Ofte stillede spørgsmål:

FAQ / Ofte stillede spørgsmål og manualer:

Indflytning – mangler og skader2019-03-28T15:42:05+00:00

Mangler og skader i lejligheden skal meddeles udlejer senest 14 dage efter indflytning. I nogen tilfælde kan der opstå tvivl om hvem, der har lavet en skade. Det er derfor vores anbefaling, at lejer gennemgår lejlighedens gulve, vægge og lofter, inventar, hårde hvidevarer og andet udstyr – inden indflytning. Særligt skrammer på malede overflader og hakker i gulve er svære at dokumentere såfremt der har været flyttefolk i lejligheden.

Mangelsudbedring2019-03-28T16:43:00+00:00

Vi bestræber os på altid på forhånd, at have en aftale inden vi banker på jeres dør.  Vi ved dog at nogle håndværkere kan finde på at banke på uden aftale – med os eller lejer. I den situation er lejer velkommen til at nægte adgang, og indgå anden aftale om tidspunkt for udbedring.

Fællesskabet – hvornår starter det ?2019-04-03T08:06:48+00:00

Munkemose Park skal danne rammen om alle former for fællesskaber, der kan opstå når 115 lejlighedsbeboere lever på samme matrikel.

Vores mission med at opstarte fællesskabet fra dag 1 ved indflytning lykkes grundet forsinkelser fra entreprenørernes side ikke helt. Vi bliver flere og flere beboere i ejendommen, og vi arbejder på et lille opstartsarrangement, hvor lejere kan møde hinanden og også hilse på udlejer.

Gulvvarme2019-04-03T08:19:28+00:00

Gulvvarmen er opbygget med en rumføler i hvert rum ( se manual for yderligere vedr. indstilling).

Gulvvarmen på trægulve vil føles varmere end gulvvarmen på badeværelset, hvor der er klinker.  Bemærk at hvis rum temperaturen er nået, slukker fremløbet i slangerne og gulvvarmen vil aftage indtil rumtemperaturen igen er lavere end den indstillede temperatur.

Såfremt der ønskes en højere komfortvarme på f.eks. badeværelset er det nødvendigt at sætte temperaturen op indtil det ønskede niveau er nået. Husk dog at tænke på miljøet og varmeregningen 🙂

Ventilation2019-03-28T15:25:41+00:00

Der er mekanisk ventilation i alle rum. Dette er et krav i etagebebyggelse, og udsugningen kan ikke slukkes.  Det må forventes en vis susen, men såfremt dette overstiger et acceptabelt niveau, bedes der tages kontakt til udlejer.

Hvornår er depotrummene klar til brug?2019-03-21T14:43:00+00:00

Depotrummene er klar til brug pr. 1. juli 2019

Hvornår er gårdrummet klar til brug?2019-03-27T10:25:11+00:00

Gårdrummet færdiggøres i etaper, grundet HF/VUC forsinkede fraflytning.  Første etape ved den nyopførte ejendom ( opgang C og E) færdiggøres i april/maj 2019 med beplantning. Næste etape der færdiggøres er en passage ved opgang G, H, K og L, i løbet af juni til august. Helt afsluttet bliver gårdanlægget når sidste ombygning er færdiggjort i marts 2020.

Hvor mange parkeringspladser er der i parkeringskælderen?2018-08-07T09:06:45+00:00

Der etableres 62 parkeringspladser i parkeringskælderen

Hvad koster det at leje en P-plads?2018-08-07T09:06:51+00:00

Leje pr. måned udgør kr. 740 + moms, i alt kr. 925.

Kan man lade sin EL-bil i parkeringskælderen?2019-03-27T10:28:52+00:00

Det er muligt at installere ladestation til EL-bil, idet der er forberedt hertil. Endelig installation håndteres af lejer efter det konkrete behov.  Der er selvstændige målerskabe til EL- lade pladserne.

Hvornår er P-kælderen klar til brug?2019-03-21T14:35:14+00:00

Parkeringskælderen er klar til brug pr. d. 15. april 2019.

Hvad er målet på en P-plads?2018-08-07T09:07:46+00:00

Målene udgør 2,5m*5m (b*d)

Bliver der mulighed for at se en prøvelejlighed?2019-03-27T09:37:35+00:00

Der er etableret møbleret lejlighed i opgang C. Lejligheden er i det nybyggede afsnit, og er 114 m2, med 2 soveværelser og stue. Lejlighedens kvaliteter er standard i alle lejligheder.

Kan besigtiges efter aftale med Helle Bruun Iversen.

Er rygning tilladt?2019-03-27T09:38:42+00:00

Ejendommens matrikel er røgfri, hvilket også gælder inde i lejligheden, på altaner og gårdmiljø.

Kan lejer ændre i lejemålet?2018-08-07T09:08:02+00:00

Lejer kan, efter aftale med udlejer, foretage ændringer i lejemålet. Dette sker som udgangspunkt mod at forpligte sig til at tilbageføre ændringen ved ophør af lejeaftalen.

Hvornår er Madhuset klar til brug?2019-03-27T09:42:42+00:00

Madhuset færdiggøres i 2019.  Madhuset er blevet forsinket grundet HF/VUC sene fraflytning i marts 2019. men færdiggøres så hurtigt som muligt forventeligt efteråret 2019.

Hvor højt er der til loftet i lejlighederne?2018-08-07T09:08:12+00:00

“Ved entre/køkken/bad er der nedsænket loft, hvor ventilation fremføres.
SE SKEMA NEDENFOR:

Etage/bygning Mod Hunderupvej
(opgang H, K, L)
Midterbygningen
(opgang G)
Nye bygning
(opgang C, D, E, F)
Stuen 245 cm 263 cm 258 cm
1. sal 350 cm  308 cm  319 cm
2. sal 343 cm  344 cm  347 cm
3. sal 336 cm  340 cm  307 cm
4. sal 290 cm  317 cm  326 cm
Er der lejligheder med loft til kip?2019-03-27T10:02:40+00:00

4 af de øverste lejligheder (nr. 73, 75, 97, 98) loft til kip, med fritlagte hanebånd og andet synligt orginalt træværk.

Hjælp til indflytning2019-03-27T10:15:12+00:00

Ejendommens driftsansvarlige kan hjælpe med opsætning af lamper, mv.

Timeprisen er DKK 325,- inkl. moms og afregnes på en faktura efter aftalt timeforbrug.  Materialeforbrug der går udover hvad vi har i værktøjskassen afregnes til indkøbspris.

 

Kontakt Helle Bruun Iversen for bookning –  ca en uge forinden ønsket tidspunkt.

Må der være dyr i ejendommen?2018-08-07T09:08:31+00:00

Der tillades ikke kæledyr, gælder tillige midlertidigt dyrehold ved pasning af dyr.

Hvad udgør leje af depotrum?2018-08-07T09:08:37+00:00

Leje pr. måned udgør kr. 325 for standardstørrelse. Der betales 3 mdr. depositum for depot.

Hvor store er depotrummene?2018-08-07T09:08:45+00:00

Indvendige mål udgør ca. 1,06 m * 1,89 m * 2,6 m (b*d*h), svarende til ca. 5,2 kubikmeter.

Hvor er depotrummene placeret?2018-08-07T09:08:49+00:00

Depotrum er placeret i underste etage i bygningen mod Hunderupvej.

Der er mulighed for at vælge WAOO eller NAL Medianet (Yousee) som leverandør.2018-05-07T02:38:19+00:00

For yderligere informationer henvises til: www.nal-medienet.dk og www.waoo.dk

En familieejet koncern

TASFO er en forkortelse for Tastesen Family Office, som er en familieejet portefølje af kapitalselskaber. Koncernens investeringer er fokuseret på ejendomsudvikling og venturekapital, og Tasfo Selskaberne er i dag en samlebetegnelse for en række aktie- og anpartsselskaber, ligesom der er ejerandele i en række danske virksomheder.

Advomanagement

Advomanagement er et management- og administrationsselskab, der tilbyder professionel håndtering af kundens værdier. Vi kan varetage alt fra administration af fast ejendom til formueforvaltning af større formuer – private og selskaber. Advomanagement varetager ikke advokatopgaver, hertil henvises til www.steentastesen.dk, med hvem der består et integreret samarbejde.

Advokatfirmaet Jesper Steen Tastesen

Advokatfirmaet Jesper Steen Tastesen er stiftet i 2009. Vi varetager sager indenfor selskabsret og fast ejendom, samt rådgivning i forbindelse med almene juridiske emner, herunder førelse af retssager. Advokatfirmaet Jesper Steen Tastesen varetager altid klientens interesser på en hurtig og let tilgængelig facon.