Munkemose FAQ, husorden og manualer2020-07-02T06:16:43+00:00

Munkemose Park 

Munkemose FAQ, Husorden og manualer / Ofte stillede spørgsmål:

FAQ / Ofte stillede spørgsmål og manualer:

Hvordan undgår man mislugt fra køkkenkværnen2019-08-13T12:33:46+00:00

For at undgå mislugt fra køkkenkværnen kan man kværne:

  1. Citron skåret i både
  2. Isterninger overhældt med sulfo
Hvordan anvendes køkkenkværnen2019-08-13T12:33:40+00:00

Køkkenkværnen anvendes således:

  1. Tøm madaffaldet, blomsterstilke eller lignende  ned i køkkenvasken
  2. Tænd for det kolde vand og start kværnen. Den tændes/slukkes ved hjælp af en luftknap.
  3. Mens vandet og kværnen kører, skubbes affaldet ned i kværnen med en vaskens bundprop eller en opvaskebørste. I kværnen vil affaldet nu blive finddelt til en tynd væske
  4. Du kan nemt høre når affaldet er kværnet færdigt
  5. Lad kværnen og vandet køre et par sekunder efter at affaldet er kværnet færdigt – så renses kværnen og du slipper for dårlig lugt fra kværnen

Anvend altid koldt vand til køkkenkværnen, da det hjælper med at køle motoren ned, og sikrer at køkkenkværnen fungerer optimalt.

Indflytning – mangler og skader2019-03-28T15:42:05+00:00

Mangler og skader i lejligheden skal meddeles udlejer senest 14 dage efter indflytning. I nogen tilfælde kan der opstå tvivl om hvem, der har lavet en skade. Det er derfor vores anbefaling, at lejer gennemgår lejlighedens gulve, vægge og lofter, inventar, hårde hvidevarer og andet udstyr – inden indflytning. Særligt skrammer på malede overflader og hakker i gulve er svære at dokumentere såfremt der har været flyttefolk i lejligheden.

Mangelsudbedring2019-03-28T16:43:00+00:00

Vi bestræber os på altid på forhånd, at have en aftale inden vi banker på jeres dør.  Vi ved dog at nogle håndværkere kan finde på at banke på uden aftale – med os eller lejer. I den situation er lejer velkommen til at nægte adgang, og indgå anden aftale om tidspunkt for udbedring.

Fællesskabet2020-07-03T06:14:21+00:00

Mange forskellige former for frivillige fællesskaber kan opstå, når mere end 100 lejlighedsbeboere lever på samme matrikel.

Vi bliver flere og flere beboere i Munkemose Park, og for at understøtte fællesskabet og det gode naboskab afholder vi løbende madkurser med professionel kok. Derudover er der ugentlig fællesspisning, og fællesarealerne er indrettet med henblik på at naboskabet kan dyrkes i indbydende rammer.

Gulvvarme2019-04-03T08:19:28+00:00

Gulvvarmen er opbygget med en rumføler i hvert rum ( se manual for yderligere vedr. indstilling).

Gulvvarmen på trægulve vil føles varmere end gulvvarmen på badeværelset, hvor der er klinker.  Bemærk at hvis rum temperaturen er nået, slukker fremløbet i slangerne og gulvvarmen vil aftage indtil rumtemperaturen igen er lavere end den indstillede temperatur.

Såfremt der ønskes en højere komfortvarme på f.eks. badeværelset er det nødvendigt at sætte temperaturen op indtil det ønskede niveau er nået. Husk dog at tænke på miljøet og varmeregningen 🙂

Ventilation2019-03-28T15:25:41+00:00

Der er mekanisk ventilation i alle rum. Dette er et krav i etagebebyggelse, og udsugningen kan ikke slukkes.  Det må forventes en vis susen, men såfremt dette overstiger et acceptabelt niveau, bedes der tages kontakt til udlejer.

Hvornår er gårdrummet klar til brug?2020-07-03T06:05:54+00:00

Gårdrummet er færdiggjort i maj 2020, og alle opholdsarealer og faciliteter er klar til brug.

Hvor mange parkeringspladser er der i parkeringskælderen?2019-07-23T07:52:27+00:00

Der er 60 parkeringspladser i parkeringskælderen

Hvad koster det at leje en P-plads?2018-08-07T09:06:51+00:00

Leje pr. måned udgør kr. 740 + moms, i alt kr. 925.

Kan man lade sin EL-bil i parkeringskælderen?2020-04-20T08:10:36+00:00

Udlejer har forberedt en række parkeringspladser til ladestandere til ladning af el-/hybridbiler.

Aftale om etablering af ladestander kræver individuel aftale med udlejer.

Der beregnes et tillæg til leje af parkeringsplads, som afhænger af, hvilke krav operatøren stiller til blandt andet forsyning af el.

Hvis operatøren (eksempelvis CLEVER) leverer en ladestation som kræver 16 ampere, vil det månedlige tillæg til leje af parkeringsplads udgøre kr. 300 inkl. Moms.

Hvad er målet på en P-plads?2018-08-07T09:07:46+00:00

Målene udgør 2,5m*5m (b*d)

Bliver der mulighed for at se en prøvelejlighed?2020-04-20T08:00:32+00:00

Der er etableret møbleret lejligheder i ejendommen.

Lejlighederne er af forskellige størrelser og er placeret rundt i ejendommen. Lejlighedernes kvaliteter er standard i alle lejligheder.

Besigtigelse aftales ved henvendelse på lejer@tasfo.dk, eller ved at kontakte Anne Norman på tlf.nr. 3123 0149.

Er rygning tilladt?2019-03-27T09:38:42+00:00

Ejendommens matrikel er røgfri, hvilket også gælder inde i lejligheden, på altaner og gårdmiljø.

Kan lejer ændre i lejemålet?2018-08-07T09:08:02+00:00

Lejer kan, efter aftale med udlejer, foretage ændringer i lejemålet. Dette sker som udgangspunkt mod at forpligte sig til at tilbageføre ændringen ved ophør af lejeaftalen.

Hvor højt er der til loftet i lejlighederne?2018-08-07T09:08:12+00:00

“Ved entre/køkken/bad er der nedsænket loft, hvor ventilation fremføres.
SE SKEMA NEDENFOR:

Etage/bygning Mod Hunderupvej
(opgang H, K, L)
Midterbygningen
(opgang G)
Nye bygning
(opgang C, D, E, F)
Stuen 245 cm 263 cm 258 cm
1. sal 350 cm  308 cm  319 cm
2. sal 343 cm  344 cm  347 cm
3. sal 336 cm  340 cm  307 cm
4. sal 290 cm  317 cm  326 cm
Er der lejligheder med loft til kip?2019-03-27T10:02:40+00:00

4 af de øverste lejligheder (nr. 73, 75, 97, 98) loft til kip, med fritlagte hanebånd og andet synligt orginalt træværk.

Hjælp til indflytning2020-07-03T06:10:17+00:00

Ejendommens driftsansvarlige kan hjælpe med opsætning af lamper m.v.

Timeprisen er DKK 350,- inkl. moms og afregnes på en faktura efter aftalt timeforbrug.  Materialeforbrug, der går udover hvad vi har i værktøjskassen, afregnes til indkøbspris.

 

Skriv til lejer@tasfo.dk eller ring til ejendomsadministrator Anne Norman på tlf.nr. 3123 0149 for booking. Vi kan normalt hjælpe dig i løbet af én uge.

Må der være dyr i ejendommen?2018-08-07T09:08:31+00:00

Der tillades ikke kæledyr, gælder tillige midlertidigt dyrehold ved pasning af dyr.

Hvad udgør leje af depotrum?2018-08-07T09:08:37+00:00

Leje pr. måned udgør kr. 325 for standardstørrelse. Der betales 3 mdr. depositum for depot.

Hvor store er depotrummene?2019-08-15T10:51:21+00:00

Indvendige mål udgør ca. 1,06 m * 1,89 m * 2,2 m (b*d*h), svarende til ca. 4,4 kubikmeter.

Hvor er depotrummene placeret?2020-04-20T08:12:06+00:00

Depotrum er placeret i underste etage i bygningerne mod Hunderupvej.

Der er mulighed for at vælge WAOO eller NAL Medianet (Yousee) som leverandør.2018-05-07T02:38:19+00:00

For yderligere informationer henvises til: www.nal-medienet.dk og www.waoo.dk

En familieejet koncern

TASFO er en forkortelse for Tastesen Family Office, som er en familieejet portefølje af kapitalselskaber. Koncernens investeringer er fokuseret på ejendomsudvikling og venturekapital, og Tasfo Selskaberne er i dag en samlebetegnelse for en række aktie- og anpartsselskaber, ligesom der er ejerandele i en række danske virksomheder.

Advomanagement

Advomanagement er et management- og administrationsselskab, der tilbyder professionel håndtering af kundens værdier. Vi kan varetage alt fra administration af fast ejendom til formueforvaltning af større formuer – private og selskaber. Advomanagement varetager ikke advokatopgaver, hertil henvises til www.steentastesen.dk, med hvem der består et integreret samarbejde.

Advokatfirmaet Jesper Steen Tastesen

Advokatfirmaet Jesper Steen Tastesen er stiftet i 2009. Vi varetager sager indenfor selskabsret og fast ejendom, samt rådgivning i forbindelse med almene juridiske emner, herunder førelse af retssager. Advokatfirmaet Jesper Steen Tastesen varetager altid klientens interesser på en hurtig og let tilgængelig facon.